دعوت مراجع، شخصیتها،نهادها و احزاب کشور از مردم برای حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن

بخش خبری: در آستانه آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند و 22 بهمن،مراجع، شخصیتها، نهادها و احزاب مختلف کشور از عموم هموطنان برای حضوری باشکوه و گسترده در راهپیمایی بزرگ پاسداشت انقلاب اسلامی و تجدید میتاق با آرمانهای امام خمینی (ره) و بیعت دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی دعوت کردند.
در همین ارتباط، مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر حضور پرشور و شعور ملت در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کردند و این حضور را دارای پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام اسلامی دانستند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت:‌ حفاظت از انقلاب از واجبات است؛ هر کسی لازم است به اندازه توان خود به حفظ انقلاب بپردازد. در روز 22 بهمن می‌خواهیم به دنیا قدرت خود را در برابر اغتشاشات ضعیف اخیر نشان دهیم.
ایشان تصریح کرد: انقلاب خواب از چشم مستکبران ربوده و 40 سال با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب و استکبار ایستاده است.


این مرجع تقلید با بیان اینکه چند زن در تهران حجاب خود را برداشتند و دشمنان فکر کردند انقلاب سست شده است گفت: دشمنان به این امر دلخوش کردند که انقلاب ضعیف شده در حالی که آنها نخاله بودن خود را نشان داده‌اند که در هر جامعه‌ای این افراد وجود دارند.
ایشان یادآور شد: در راهپیمایی 22 بهمن لازم است تا عزت، قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان دهیم البته باید در نظر داشت حرکت‌ پیرامون ولایت ضامن سعادت است.
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی هم دیروز در درس خارج فقه خود با اشاره به فرارسیدن دهه فجر و پیروزی انقلاب گفت:‌ در راهپیمایی‌ 22 بهمن همه شرکت می‌کنند و به دشمن ضربه می‌زنند و مشخص می‌شود که مردم پس از 40 سال هنوز به انقلاب علاقه دارند و دشمن مایوس و ناامید می‌شود؛ این اغتشاشات امید کاذب برای آنها ایجاد کرده بنابراین با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهیم این امید به ناامیدی منتهی می‌شود. ایشان خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم که انقلاب ما با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد. انقلاب‌های دیگر متکی به شرق یا غرب بوده و بدون مرکز اتکا نمی‌توانستند انقلاب خود را پیش ببرند ولی انقلاب اسلامی بدون تکیه بر هیچ کدام از این عوامل پیشرفت کرده است.
این مرجع تقلید یادآور شد: هشت سال جنگ به کشور تحمیل شد و ما در بدترین شرایط و دشمن در بهترین شرایط بود یعنی تمام دنیا به آنها کمک می‌کردند و حتی سلاح کشتار جمعی در اختیار آنها قرار می‌‌دادند ولی تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری کند و اکنون یک وجب از خاک ما در اختیار دشمن نیست.
ایشان با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب گفت:‌ وحدت از جمله عوامل پیروزی بود که امروز شعار می‌دهیم ولی در عمل برخی خلاف آن گام برمی‌دارند. ‌اختلاف عامل شکست است و انسان عاقل به سراغ شکست نمی‌رود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور بیانیه‌ای حضور همگان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی دانست.
در بخشی از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد‌، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش‌کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقاً و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.
*دعوت مجمع روحانیون مبارز به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن
مجمع روحانیون مبارز هم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیاننیه‌ای منتشر کرد.
مجمع روحانیون مبارز در این بیانیه ضمن تبریک سالگرد پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی از تمامی هموطنان درخواست کرد در همایش بزرگ ملی، 22بهمن امسال با شکوهتر از گذشته شرکت نموده و اتحاد و همبستگی خویش را در برابر بدخواهانی که سربلندی و پیشرفت ملت ایران را بر نمی‌تابند به نمایش گذاشته روح بلند امام و شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را شادمان سازند.
در این بیانیه رمز قدرت و زیربنای انقلاب اسلامی در وحدت و اتحاد عمومی واستقرار نظام بر پایه اعتماد حقیقی بین مردم و مسئولان اعلام و اضافه شده است: شکستن اتحاد جامعه و ایجاد چند دستگی بزرگترین حربه دشمن است. در این ایام و ماههای گذشته امپراطوری تبلیغاتی دشمن روی این عامل مهم و شکستن وحدت جامعه متمرکز شده است و با اعمال شیوه‌ها و ترفندهای پیچیده تمام سعی خود را مصروف به بن بست کشاندن امیدها و فرو بردن جامعه درنومیدی و قطع امید از همه گروه‌های اصلاح طلب، اصول گرا، دولت و رهبری نموده است تا به خیال خام خود زمینه فروپاشی نظام را فراهم کند و متاسفانه در این میان برخی دوستان ناآگاه نیز به خیال خدمت با آنان همسو شده و چهره‌های اصیل انقلاب و یاران امام را که از محبوبیت فوق‌العاده در جامعه بهره‌مند هستند مورد هجمه و خدشه قرار می‌دهند. گرچه تلاش آنان در یک دهه گذشته هیچ سودی برایشان نداشته اما انتظار می‌رود که همگی از تجربه‌های گذشته درس بگیریم و به ایجاد فضای محبت و گذشت واحترام وهمدلی روی آوریم که دستور خداوند سبحان است (واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لا تفرقوا). اینجاست که هوشیاری مردم و مسوولان باطل السحر خواهد بود و با گرد آمدن همه نیروهای طرفدار انقلاب حول محور قانون اساسی و رهبری معظم انقلاب همه آرزوهای بدخواهان را با شکست مواجه خواهد ساخت.
* دعوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن
آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع نشخیص مصلحت نظام هم با دعوت ملت انقلابی ایران به حضور در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا می‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پیروی از رهبری را نشان می‌دهند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:بحمدلله مردم ما بصیر وآگاه هستند ومیدانند که این انقلاب هویت آنها است و انقلاب افتخار آن‌ها و منشا اقتدار آن‌ها و اقتدار اسلام در منطقه هست و بیداری اسلامی در منطقه شده و هست و خواهد شد. انشاء‌الله امسال بیش از سال‌های گذشته در سی‌ونهمین سالگرد انقلاب اسلام، مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پیروی از رهبری را نشان می‌دهند و اعتقاد و ایمان‌شان را به نظام، اسلام و آرمان‌های انقلابی و اسلامی بیش از پیش به دنیا ثابت می‌کنند و پاسخ محکمی هم به یاوه گوییهای ترامپ و امثال او خواهند داد.
حزب مردم سالاری،جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ایران و جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار هم طی بیانیه‌ای از مردم سرفراز ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دعوت به عمل آوردند.
*ویژه برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن 1396 اعلام شد
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم اعلام کرد راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن در بیش از یک هزار شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور با حضور 6 هزار خبرنگار، تصویر بردار و گزارشگر داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که اکنون و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب به ثمر رسیده و شاهد بالندگی نظام هستیم، تصریح کرد: این نظام مقدس منجر به فروپاشی استکبار در جهان خواهد شد و از این رو مستکبرین جهانی احساس خطر می‌کنند و در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی ایران هستند.
وی ضمن اعلام مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران افزود: مردم تهران ساعت 9 صبح حرکت خود را از مسیرهای 10 گانه به سمت میدان آزادی آغاز میکنند و شروع مراسم رسمی در میدان آزادی ساعت 10 صبح خواهد بود.وی افزود: مردم ایران اسلامی در سراسر کشور، امسال نیز باشکوه‌تر و پرشورتر از سال‌های قبل، با حضوری انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم به‌ویژه به آمریکای مستکبر خواهند داد.
*اعلام مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن در تهران
مسیرهای ده گانه راهپیمایی 22 بهمن به سمت میدان آزادی به این شرح اعلام شد.
مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره 3: مسجد امام هادی(ع)، بلوار معلم، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان کارگر، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 5: مسجدالجواد(ع)، میدان 7 تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 7: مسجدالمهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره 9: مسجد امام سجاد(ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره 10: مسجد امام جعفر صادق(ع) فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد افتتاح صدها طرح اقتصادی و عمرانی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر دعوت مراجع، شخصیتها،نهادها و احزاب کشور از مردم برای حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و پنجمین جایزه کتاب سال با حضور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ؛ رئیس‌جمهور مردم ایران را به حضور باشکوه و مصمم در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد تحلیل سیاسی هفته تجدید میثاق وزیر ارشاد و جامعه فرهنگ و هنر با آرمان‌های امام راحل سفیر ایران درسازمان ملل: رفتار آمریکا در شورای امنیت مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه است تجدید میثاق نیروی هوایی ارتش با آرمانهای امام (ره) در مدرسه علوی 19 بهمن 1357 روز بیعت نیروی هوایی با امام خمینی حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی: آیت‌الله هاشمی صبر را به پای انقلاب نثار کرد حشد شعبی خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق شد اعطای کارت سکه به جای حواله کاغذی در طرح پیش فروش معاون وزیر صنعت: 4 محصول مشترک ایران و شرکت‌های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می‌شود مبلغ و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد وزارت بهداشت خبر داد صرفه جویی 650 میلیون دلاری از محل تولید داروهای بایو-تک در کشور